Cikkek : A Ladám története (2107) |
A Ladám története (2107)
ééén (vaz 2107) 2006.07.03. 20:51
A Lada, ahogy megtetszett, ahogy megszerettem és ahogy az enyém lett
Miért pont Lada?
Ezt már sokan kérdezték tőlem. Nem tudom, megfogott az a nyers vas, az egyszerű elnyűhetetlenség. Nálunk több Lada „leélt egy életet”, de mind nagyon jól bírta a gyűrődést. Ezek között volt: 2101, 21011, 21013, 2103, 2106, szóval megfordult alattunk egy pár Zsiga. Nagyon jól bírták és tökéletesen kiszolgáltak minket. Sosem felejtem el mekkora dolog volt kisgyerekként ebéd után beülni nagyapám ezerötösébe. Még most is velem van az az érzés. Nagyanyám a sóstói lehajtónál egy utassal csinált egy dupla lutzot az ezerkecskével, bele az árokba. Az autó tropa, de mindketten sértetlenül szálltak ki belőle. Nagyon összetört, de megvédte őket. Nem emlékszem egy olyan alkalomra sem mikor toltuk volna vagy az árokparton vártuk volna a szerelőt. Sosem hagytak cserben, csak enni kértek, de azt sokat. Hát valamit valamiért. Szóval lehet, hogy ezek a dolgok indították meg bennem ezt a Lada iránti imádatomat. Nagyon szerettem és nagyon fájt a szívem mikor például nagyanyám Zsigáját, elvitték a cigányok. Mert már csak nekik kellett, öreg volt már és kezdett betegeskedni. Már kisgyerekként elhatároztam, hogy nekem is lesz egy Ladám. Akárki akármit mond, a Ladának lelke van. A Lada egy életérzés.
Miért pont 2107?
Ezt sem tudom megmagyarázni. Ez tetszik, tetszett és tetszeni is fog. Megfogott az a batár orra és az a gyönyörű hűtőrács, ami kihangsúlyozza az elejét. Szép a többi is, de nekem nagyon bejönnek a szögletes formák {nem mindenben }. Még a 2103, 2106, 2101…-ről se lehet elmondani, hogy gömbölyített forma. De nálam akkor is a 2107 favorit. Ha beülök egy 07-esbe megválaszoltnak tekintem a kérdést. Azok a kagylóülések, a hátsó könyöklő (1500L), az a műszerfal… Az a baj hogy az ezerketteseket nagyon lezüllesztették. Ennek meg, a 2105-tel, 2103-mal és a 2106-tal egyetemben, megmaradt valamilyen szinten a tekintélye. Arra még én is emlékszem, hogy az, akinek 2107-ese volt, az nem volt akárki. Ez a legjobb, legjobban felszerelt és legújabb a klasszik Ladák között. Ennek elegáns megjelenése van. Jobban megnézik, mint egy II-es Golfot. Ha olyan, akkor nem csak a Győző sukár testvérei tekintetét vonja magára. (nézzétek meg az enyémről készült képeket a galériában). Ha vigyáz rá az ember hű társa lesz hosszú éveken át. Mikor az ezeröcsit megkaptam Én mindig is 2107-est szerettem volna, de gondolom ez már kiderült. December 25-e volt. Fater szólt hogy mindannyian menjünk ki a garázsba. Fel sem tűnt hogy a másik két autó kint áll az udvaron. Belépek a garázsba és ott áll a gyönyörű orrával felém egy piros 07-es. Az az érzés leírhatatlan. Azt érezni kell. A Zsiga egy idős bácsié volt, aki valószínűleg csak templomba járt vele, mert 16 év alatt 20 000 km tett meg vele. Az autó teljesen gyári. Gyárszaga van. 1500L, tehát gyárilag 4 hangszórós. Meg kell szokni, semmi köze egy valamivel is fiatalabb autóhoz. Ez Lada. Hosszú a váltókar, de a váltóút nem. Magasan vannak a pedálok, nagyon érzékeny a gázadásra és álló helyzetből fordulni valamerre sem egyszerű. A légellenállása is olyan mit egy kenyérpirítónak, de kit érdekel Ez a Lada. Nem is kéne más
LADA: MIKOR AZ AUTÓ NEM LUXUS, HANEM KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ!
|