A Lada új vezetése felülvizsgálja a GM-mel való együttműködés lehetőségeit, mivel úgy tűnik, a közös munka nem hoz hasznot.
A legnagyobb orosz autógyártó még 2002-ben hozta létre a General Motorsszal közösen a GM-AvtoVAZ vegyes vállalatot, amely az oroszok telephelyén működik, és a Lada mérnökei által tervezett Chevrolet Niva típus gyártásával kezdte meg működését, de jórészt a GM pénzén tartják fenn. A közösen létrehozott cég tavalyig a tervek szerint fejlődött. 2003-ban 25 ezer, 2004-ben 55 ezer autót készítettek, de az idén már stagnálnak a gyártási számok, pedig a tervekben 75 ezer jármű eladása szerepelt. A problémát állítólag az Opel Astra G helyi változata, a tavaly bemutatott Chevrolet Viva jelenti, amely messze a várakozások alatt teljesített eddig.
Azt egyelőre talán még maga a frissen megválasztott AvtoVAZ vezetése sem tudja biztosan, hogy miféle új egyezséget lehet kicsikarni a GM-ből, bár úgy hírlik, az autóipari óriás, amely egyébként sincsen igazán jó anyagi helyzetben, már menekülne a sikertelen vállalkozásból. Úgy tűnik, az amerikai óriáscégnek sokkal inkább megérné a Daewoo modelljeivel próbálkozni Oroszországban, mint a Niva-Viva páros helyi gyártásával küszködni.