Egy gyönyörű kocka
A cikk alanya egy nagyon szépen helyrerakott 2107-es kocka Lada, ami nagyon sok emberben szép emlékeket ébreszt. Az autót a hazai gyorsulási szcéna rendszeres látogatói között valószínű nem sokaknak kell már bemutatni, de legfőképp megépítője, Domokos Csaba neve csenghet ismerősen. Csaba leginkább turbófeltöltővel felszerelt Ladájával vált ismertté, melyet igen szép eredménnyel versenyeztetett a 2003-as szezonban. Nos, ez a Lada ugyan nem turbós, de tuning szempontjából legalább annyira érdekes, mint amennyire egy kategóriával feljebb versenyző társa volt.
Tulajdonosa a 2001-es esztendő elején vásárolta a kocsit, teljesen hétköznapi használatra. Egy alkalommal azonban kilátogatott a Hungaroringen rendezett gyorsulási versenyre, és innentől kezdve nem volt megállás: sokunkhoz hasonlóan Ő is teljesen megfertőződött. Kisvártatva kívülről, belülről, valamint motorikusan is elkezdődött a Lada metamorfózisa.
Az autó átalakulásában - mint az fentebb is kiderül - a DCS Tuning Group nyújtott segítséget, a végeredmény pedig önmagáért beszél. Első körben a motor került ki a helyéről, azáltal elkezdődhetett az erősítő tréning. A folyamat a hengerfej finomításával indult, kibővítették és felpolírozták a járatait, majd nagyobb szelepeket applikáltak bele, amiket egy szintén újonnan beszerelt sport-vezérműtengely mozgat. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően gyorsabban és akadálymentesen juthat az üzemanyag-levegő keverék a hengerekbe, valamint gyorsabban is tud távozni onnan. Az üzemanyag két karburátoron keresztül érkezik, ezek viszont nem férnek el motorháztető alatt, ezért a motorháztető egy részét ki kellett vágni. Ennek köszönhetően a szabadból hidegebb levegőt tud szívni a karbi, a rést kívülről pedig egy szép kialakítású kopoltyú teszi esztétikussá. A gázok szabadba juttatásáról egy 60-as csővel szerelt kipufogó rendszer gondoskodik. Ezekkel az átalakításokkal kb 100-120Le-t teljesít a gépezet. Ahogy azt barátunk elmesélte, a motor még nincs végleges állapotban, viszont meg kell jegyezni, a motorháztető alatt optikailag is nagyon szép munkát találunk, egyszerűen öröm ránézni a motortérre.
A jobb úttartásról Bilstein gátlók és sportrugók gondoskodnak, a jobb tapadásról pedig a 15”-os könnyűfém felniken feszülő 195/50-es gumik. A megfelelő fékhatás érdekében sportféktárcsa és racing fékbetétek kerültek a gyári akatrészek helyére.
A külső optika átalakulása a motorháztetőn lapuló kopoltyúval indul, ezt követi a szolidan megformált hátsó szárny, és nem maradhatott el a szélvédők fóliázása sem. Az összhatást a szépen csillogó kipufogóvég teszi teljessé, amelyből gázadáskor igen meggyőző hangok törnek elő. A kocsi külsejét a gyönyörű fényezés foglalja keretbe, amiért külön elismerés illeti az elkövetőket.
Ezek után az utastér sem maradhatott érintetlen. A gyári ülések helyére Sparco sportülések kerültek négy pontos biztonsági övekkel, és az eredeti kormány is áldozatul esett a sportosság oltárán. A belső is követi a külső színvilágot, kék lett a váltógomb, kék kárpitozás került a műszerfalra, és az ajtókárpit is kék bevonattal büszkélkedhet. A műszerfal óráinak számlapjai sárga hátteret kaptak, valamint középre felkerült egy nagy fordulatszámmérő is. Záró akkordként pedig egy Momo pedálszett került fel, ami egy ennyire helyrerakott gépben szinte elengedhetetlen. |