Ladaőrület
Ladaőrület
Menü
 
Típusok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatások száma
Indulás: 2005-12-18
 
Cikkek
Cikkek : Egy cikk a 05-ről 1980-ból

Egy cikk a 05-ről 1980-ból

  2006.09.15. 22:18

Így írtak 24 évvel ezelőtt a 2105-ösről...


 


Így írtak 24 évvel ezelőtt a 2105-ösről...
"...Az ismert előnyös módosítások alapján végül is várható, hogy a VAZ 2105-ös, valamint annak tervezett kombi és luxus változatai tovább öregbítik a népszerű Ladák hírnevét..."

A VOLGAI AUTÓGYÁR néhány eddig ismert változtatás után (1500-as karosszériában 1300 köbcentis motor, illetve az 1600-as felépítményben 1500-as erőforrás), most egy valóban új típust fejlesztett ki. Ez az új Lada a VAZ 2105 jelzést viseli és az eddigi 1300-as modellt hivatott felváltani.

A 2105-ös külsőleg ugyan alapvetően nem különbözik elődjétől, mégis modernebb vonalvezetésű kocsivá alakult át. A tervezők ezt a hatást szerencsés kézzel végzett apróbb módosításokkal érték el: szögletesebb orr- és hátsórész-kialakítás, vastag, gumibetétes biztonsági ütközők, új hűtőrács, nagyméretű szögletes fényszóró- és hátsó lámpablokk.

Emelik a külső hatást az új formájú keréktárcsák is. Szembetűnő az „elefántfül” és a díszlécek elhagyása, valamint a belülről állítható visszapillantó tükör, amely mattfekete, csakúgy mint az ablakkeret, az ablaktörlő kar és lapát, és a külső kilincsek. Ez utóbbiak érdekessége, hogy a zárakat a kilincsektől elkülönítve helyezik el.

A jármű külméreteiben néhány centiméter eltéréssel megegyezik az 1200 és 1300-as típusokkal, a szögletesebb karosszéria nyújtott, könnyedébb külsőt kölcsönöz a kocsinak, bár az elődjénél 40 kg-mal súlyosabb „egyéniség”.

A felsorol módosítások közül talán leglényegesebb a szögletes fényszóróblokk, mely egyesíti magában az összes mellső fényjelző berendezést és halogénizzókat rejt. Ilyen formában ezt először alkalmazták szovjet személygépkocsin. A 2105-ösök egy részénél – ugyancsak eredtei újításként – elektromos működtetésű fényszórótörlőt alkalmaznak. A hátsó lámpablokk nyomtatott áramkörű, jól áttekinthető.

A hasonlatossággal ellentétben, elődjéhez képest teljesen új a 2105-ös belső „arculata”. Feltűnő az ajtók újszerű belső borítása: a könyöktámasszal egybepréselt műanyag, amelynek színe megegyezik a belső kárpitozással. Az első ülések kagylósítottak, kényelmességüket és a biztonságot tovább növelik a kivehető és állítható, masszív fejtámaszok. Az új Ladák egy részét automata biztonsági övvel látják el. Balesetbiztonsági és esztétikai szempontból is kedvező az új formájú, párnázott kormánykerék.

Legszembetűnőbb talán az utastérben az előnyére megújhodott műszerfal: jól áttekinthető, könnyed vonalvezetésű, a műszereket tükrözésmentes üveg fedi. A műszerek közül egyik a sebességmérőt, a kilométerszámlálót foglalja magába, a másik pedig a hűtővíz hőfokát, az üzemanyagszintet és olajnyomást regisztráló kombinált műszer. Ezeken kívül egy voltmérő és egy ellenőrző lámpablokk segíti a gépkocsi üzemének ellenőrzését. A lámpablokk négy szekcióból áll, ezekből egy tartalék (tetszés szerint beköthető), a többi pedig a hátsó ködlámpák bekapcsolását, a kézifék helyzetét, illetve a fékrásegítő hatékonyságát jelzi. Újdonság még a műszerfalon a vészvillogó külön kapcsológombja. (A 2105-ös típus műszereiről, a vezérmű meghajtásáról a kocsi több nézetéről az AM Magazin idei nyári kiadványában már közöltünk rajzokat.)

Az „elefántfül” elhagyása a fűtő-szellőző rendszer módosítását tette szükségessé. A tökéletes légáramlást mind a hideg, mind a meleg levegő esetén négy csatorna biztosítja. A műszerfal feletti két rácsos nyílás a szélvédőre irányul, míg a másik két szabályozható nyílás a korábbi típusokkal ellentétben nem középen, hanem kétoldalt van elhelyezve. A fűtő-szellőző rendszer szabályozására szolgáló három kapcsolót a műszerfalon találjuk, csakúgy, mint a hátsó ablak fűtését (!) működtető gombot.

Természetesen nemcsak a karosszérián, hanem a jármű gépészeti egységeinél is tapasztalhatók előnyös változások. Mintegy harmadára csökkent a kormányzáshoz szükséges erőkifejtés annak következtében, hogy a kormányműben a tűgörgős csapágyazást golyóscsapágy váltotta fel. Előnyére változott a fékrendszer is: vákuumos fékrásegítőt alkalmaztak, új típusú a hátsó fékek betétje és automatikus az utánállítás.

A motorháztető is több újdonságot rejt. Az összes relé és olvadó biztosíték egy közös blokkot képez, melyet átlátszó műanyag fedél vég. Az ellenőrzést és cserét ez a megoldás lényegesen leegyszerűsíti, a tájékozódást pedig a fedélen feltüntetett szimbolikus jelek könnyítik. Feltűnő még a motorházban a mostaninál lényegesen nagyobb ablakmosótartály.

A VAZ 2105-ös motorja 1300 köbcentiméteres, és néhány paramétert leszámítva megfelel a Lada 1300-as motorjának. Újdonság a fogazott ékszíj alkalmazása, ezenkívül, egyéb apróbb változatokat (például módosított, jobban szigetelő szelepházfedél, más elhelyezésű és más megoldású olajszűrő) leszámítva, a két motor között külső eltérés nem fedezhető fel.

A 2105-ös lényeges újdonsága az átalakított üzemanyag-ellátó rendszer. Az új típusú („Ozon”) karburátornál a második torok pillangószelepe pneumatikus működtetésű, és az üresjárat takarékberendezése a forgattyústengely fordulatszámának függvényében elektronikus szabályozású. A gyújtásrendszer újdonsága a vákuumkorrektoros gyújtáselosztó, és az új típusú generátor. Az új karburátor, a fogazott ékszíj és a hőszabályozós légszűrő alkalmazása jóval „csendesebbé” tette a motort, lényegesen csökkent a károsanyag-kibocsátás mértéke (CO-tartalom 4,5 százalékról 2 százalékra).

Menetdinamikai szempontból két előnyös módosítás: új típusú sebességváltó és radiál gumiabroncsok.

Az ismert előnyös módosítások alapján végül is várható, hogy a VAZ 2105-ös, valamint annak tervezett kombi és luxus változatai tovább öregbítik a népszerű Ladák hírnevét.



A VAZ 2105-ös főbb műszaki adatai:


Férőhely: 5

Terhelhetőség: 400 kg

Önsúly: 995 kg


Fő méretek:

Hossz: 4130 mm

Szélesség: 1620 mm

Magasság: 1444 mm


Tengelytáv: 2424 mm

Nyomtáv
Elől: 1365 mm

Hátul: 1321 mm


Legkisebb fordulási sugár (a mellső kerék nyomvonalának tengelyén mérve) 5,6 mm

Legnagyobb sebesség: 145 km/h

Gyorsulási idő 100 km/h-ig: 17 sec


Belső zajszint: 79 dB

Külső zajszint: 80 dB


Üzemanyag-fogyasztás ENSZ EGB szerint:

90 km/h sebességnél: 7,3 l/100 km

120 km/h sebességnél: 10,2 l/100 km

városi forgalomban: 10,2 l/100 km


Motor:

Lökettérfogat: 1294 cm3

Sűrítési viszony: 8,5:1

Névleges teljesítmény (5600 ford/min): 50,7 kW (69 LE)


Sebességváltó áttételek:

I.fokozat: 3,667:1

II.fokozat: 2,1:1

III.fokozat: 1,361:1

IV.fokozat: 3,526:1

Hátramenet: 3,526:1


Ezzel minden eddig ismert fontosabb tudnivalót leírtam, és remélem, hamarosan közelebbről, a mi útjainkon is láthatjuk az új 2105-ös Lada típusokat.

 
Time
 
Cikkek
 
Linkek
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Szavazás
Frissítés
Miről legyen fent még több kép, infó, adat, stb?

2101 és alfajai
2103
2105
2106
2107
Samarák
Niva
Különleges vagy új Ladák
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Háttérzene
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!